Fotocredit:

Kandidater til fylkestinget

Bli kjent med topp-kandidatene våre:

5. april 2019

BIRTE SIMONSEN

Birte Simonsen, fylkesordførerkandidat

Om Birte:
Birte er en parti-veteran, og var i sin tid med på starte partiet. Siden har hun sittet som talsperson i flere perioder, arbeidsutvalget og sentralstyret. Hun har hele sitt liv bodd i Kristiansand, og har i lang tid jobbet som lærer på UiA. Birte ble valgt inn som MDGs representant på fylkestinget i Vest-Agder i 2015. Der har hun fått mange gjennomslag, og gjort en solid jobb. Derfor har MDG Agder nå valgt henne som listetoppen sin i valget 2019.

ESBEN MOY

Esben Moy, 2-kandidat til fylkestinget

Om Esben:
Esben har vært aktiv i partiet i mange år. Han har sittet flere perioder som leder i Aust-Agder MDG. Han bor i Grimstad, og jobber på UiA. Esben ble valgt inn som MDGs kommunestyrerepresentant i Grimstad i 2015. Han er nåværende fylkesleder i MDG Agder.

ODA SOFIE PETTERSEN

Oda Sofie Pettersen, 3-kandidat til fylkestinget

Om Oda:
Oda har vært aktiv i Miljøpartiet de Grønne, og Grønn Ungdom siden 2016. Hun har i to perioder vært leder for Grønn Ungdom Agder. Oda er 19 år, og bor i Søgne. Hun jobber som MDG Agders fylkessekretær, og som fisker.

IDA JORDAL

Ida Jordal, 4-kandidat til fylkestinget

Om Ida:
Ida har lenge vært aktiv i MDG. Nå bor hun i Lyngdal der hun jobber som forvaltningsrevisor. Hun er kasserer i fylkesstyret og jobber utrettelig med alt som har med økonomi for MDG å gjøre.

SHIRIN BAGHERI

Shirin Bagheri, 6-kandidat til fylkestinget.

Om Shirin:
Shirin har vært aktiv i MDG og GU siden 2017. Shirin er 19 år, og bor i Grimstad. Der går hun siste året på videregående skole. Hun er også leder for Grimstad MDG, nestleder i Grønn Ungdom Agder, og 2-kandidat til kommunestyret i Grimstad.

ANNA DESPARD ASGARD

Anna Despard Asgard, 7-kandidat til fylkestinget

Om Anna:
Anna har lenge vært aktiv i MDG. Nå er hun nestleder i fylket. Hun jobber som seniorrådgiver i stiftelsen miljøfyrtårn.

SILJE VANESSA SAMUELSEN

Silje Vanessa Samuelsen, 8-kandidat til fylkestinget

Om Silje Vanessa:
Silje Vanessa er vara i kommunestyret i Arendal. Hun har lenge vært aktiv i lokallaget til MDG der. Hun er også aktiv i Framtiden i våre hender.

MARGIT ELISABETH LINDLAND

Elisabeth Lindland, 10-kandidat til fylkestinget

Om Elisabeth:
Elisabeth har sittet i kommunestyret for MDG i Mandal siden 2015. Hun jobber som lærer og sitter nå også i fylkesstyret i Agder MDG.