Fotocredit:

Takk for et godt årsmøte!

Den 29. februar avhold Miljøpartiet de Grønne sitt årlige årsmøte i Lillesand. På årsmøtet vedtok de handlingsplan, budsjett og retningslinjer for nominasjonskomiteen. De vedtok i tillegg en resolusjon om hastverket i byggingen av genistreken mellom Sørlandsbanen og Vestfoldsbanen. Resolusjonen inkluderte også punkter om å unngå dagens utvikling hvor Go Ahead velger å droppe stoppesteder som Songdalen og Gjerstad.

“Aldri før har det hastet mer å legge til rette for miljøvennlig reise, da kan vi ikke la enkelte stå igjen på perrongen” sier nyvalgt fylkesleder Anna Asgard. “At toget må gå raskere og hyppigere bør ikke være en motsetning til å bevare dagens stoppesteder” sier hun videre.

Nytt fylkesstyret ble også valgt, med følgende medlemmer: Anna Asgard, leder (Kristiansand); Ida Jordal, nestleder (Lyngdal); Jens Aldo Carrizo-Nilsen, styremedlem (Arendal); Elisabeth Lindland, styremedlem (Lindesnes); Andreas Westheimer, styremedlem (Tvedestrand); Oda Sofie Pettersen, styremedlem (Kristiansand).

Se referatene og vedtakene fra årsmøtet gjennom linkene under:

Finn referat fra årsmøtet her: årsmøteprotokoll Agder 2020

Se vedtakene her:

I tillegg til å behandle sakene over valgte vi et nytt fylkesstyre, som du kan bli bedre kjent med her. Den nyvalgte nominasjonskomiteen kan du finne kontaktinformasjon til her.